Menu

Honda NSX

Maj 6, 2015 - Samochody
Honda NSX

Informacje te zaprezentowano profesjonalistom z branży motoryzacyjnej podczas Światowego Kongresu i Wystawy SAE 2015. Informacje dotyczą procesów budowy nadwozia, dzięki którym powstała wielomateriałowa struktura przestrzenna, pozwalająca na uzyskanie wiodącej w tej klasie pojazdów sztywności konstrukcji, zaawansowanych metod zarządzania opływem powietrza i zaktualizowanych specyfikacji układu przeniesienia napędu.

Ted Klaus, główny inżynier i lider globalnego projektu rozwoju NSX, przedstawił kluczowych inżynierów pracujących nad układem napędowym i nadwoziem pojazdu. Podzielili się oni z uczestnikami kongresu szczegółami technicznymi dot. samochodu. Tak bezprecedensowy sposób udostępniania informacji, jeszcze przed wprowadzeniem samochodu na rynek, odzwierciedla pragnienie twórców modelu NSX i całej firmy, by inspirować wyobraźnię entuzjastów motoryzacji i innowacji technicznych, w tym kolejnego pokolenia inżynierów.

- Naszym celem jest stworzenie czegoś zupełnie nowego i ekscytującego, czegoś, co wniesie w koncepcję nowego supersamochodu ducha pierwszej generacji modelu NSX – deklaruje Klaus. – Chcąc uzyskać wartości godne legendy NSX, musieliśmy posunąć się do eksperymentowania z nowymi technologiami, by w końcu doprowadzić je do produkcyjnej dojrzałości.

Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX

Najistotniejsze rozwiązania techniczne w nowym modelu NSX to:

– Pierwsza w historii firmy, rewolucyjna, wielomateriałowa struktura nadwozia, zapewniająca najlepszą wśród supersamochodów sztywność struktury nośnej, przy jednoczesnym zachowaniu niskiej masy.
– Pierwsze w przemyśle samochodowym zastosowanie technologii odlewania ablacyjnego1, która przyczyniła się do uzyskania wyjątkowej sztywności nadwozia, będącej warunkiem koniecznym znakomitego prowadzenia się samochodu i możliwości wyczucia go przez kierowcę.
– Nowy NSX osiąga najlepsze w klasie parametry aerodynamiczne bez zastosowania aktywnych elementów aerodynamicznych. Uwagę zwraca trzysilnikowy napęd Sport Hybrid wyposażony w system chłodzenia składający się z 10 wymienników ciepła.
– Potwierdzono oficjalnie, że pojemność skokowa silnika twin-turbo V-6 będzie wynosiła 3,5 litra.
– NSX otrzymał najbardziej zaawansowaną wersję systemu napędowego Super Handling All-Wheel Drive w historii firmy.
– Oprogramowanie systemu Super Handling, który aktywnie reaguje na działania kierowcy, pozwala uzyskać najwyższy poziom precyzji, a jednocześnie zapewnia kierowcy inteligentne wsparcie w razie zmiany warunków drogowych.